Translate

zaterdag 21 februari 2015

Oversized....

Het zit comfortabel, makkelijk te combineren en is dit najaar een onmisbaar item in je kast. Ik heb het over de oversized jas. Al vorig jaar was deze jas populair in elke fall/winter show, maar ook dit jaar zijn de designers fan.


Zelf ben ik altijd al gek geweest op oversized jassen, maar om de juiste jas te vinden was niet bepaald makkelijk.  Ik ben namelijk nogal klein, waardoor het snel lijkt alsof ik in de jas verdrink.  Uit eigen ervaring kan ik adviseren dat wanneer je niet zo lang bent, het beste een oversized jas kan vinden bij Engelse merken zoals : Jane Norman , New Look of River Island. Ben je wat langer van postuur dan kan je makkelijk een leuke jas scoren bij winkels zo als Monki, MbyM of Vero Moda.

Je kan de jas op vele manieren dragen en combineren. Wat ik zelf altijd leuk vind is om de jas te combineren met slank gesneden items, bijvoorbeeld met een legging.  Verder maakt het niet uit wat voor schoenen je er bij aan doet, het kan allemaal! Zie hier onder de looks :
oversized jas
Ga je voor een classy look, draag dan hakken en een strakke zwarte broek of legging. Ben je een sportief type, ga dan voor sneakers  met een spijkerbroek. Wil je meer een alledaagse look? Draag er dan laarzen bij.  Je kan de combinaties ook omdraaien, het kan haast niet fout gaan met een oversized jas en het maakt eigenlijk ook niet uit of je de jas open, dicht of over je schouders draagt. Speel met de verschillende mogelijkheden en neem het vooral niet te serieus!